Aktuality

4 myšlenky, které přijměte za vlastní, pokud chcete hubnout nebo si váhu udržovat

“Pozitivní pocity vytvářejí pozitivní myšlenky, pozitivní myšlenky směřují k pozitivním činům a pozitivní činy mají pozitivní výsledky, které nám ještě víc zlepšují naše pozitivní pocity. A tato spirála se točí dál.”

Vypůjčila jsem si tento citát z mého oblíbeného časopisu FirstClass (pokud neznáte, doporučuji).

studio-eli-nutricni-terapie-4-zpusoby-vege

Myšlenka č. 1

Zaměřuji se na jídlo, které mi prospívá, ne na to, které mi neprospívá

Znovu si tu větu přečtěte a zamyslete se nad ní:

„Zaměřuji se na jídlo, které mi prospívá, ne na to, které mi neprospívá.“

Věřím v to, že velkou část úspěchu tvoří naše myšlenky, ať už se jedná o úspěch v čemkoli. Často vidím dva rozdílné přístupy, které se odlišují právě i v tom, jak úspěšní ti lidé v hubnutí, udržování tělesné hmotnosti, nebo spokojenosti sami se sebou jsou.

Jeden přístup je ten, kdy po vyslechnutí si doporučení, čeho by klient měl jíst více a co by měl naopak omezit začne vyjmenovávat čeho všeho se bude muset vzdát a jak moc to má rád.

Ten druhý přístup (který doporučuji přijmout za vlastní, nebo se alespoň inspirovat) je ten, kdy se klient těší na to, že ochutná nové potraviny, protože konečně ví, co s nimi udělat, jak je do jídelníčku zařadit nebo jak je připravit.

Zaměřujte se opravdu na to, co chcete, ne na to, co nechcete.

 Myšlenka č. 2

Nehodnotím se podle čísla na váze

Už se vám někdy stalo, že jste se sebou byli “jakž takž” spokojení, ale po (klidně náhodném) zjištění své aktuální tělesné hmotnosti vám výrazně poklesla nálada? Známe to asi všechny a je jedno, jestli to číslo je 60, 71 nebo 98. A bohužel k tomuto hodnocení podle čísla na váze možná přispělo mnoho našich zkušeností, situací ze života, komentářů nebo názorů ostatních.

Co s tím?

Pokud se vás toto téma “dotýká”, pracujte s tím. Pokud je to číslo pro vás tak důležité, jděte dál a zjišťujte co za ním je. Samo o sobě totiž může mít jen malou vypovídající hodnotu. Co množství tělesného tuku? Je v normě? Co viscerální tuk? Ohrožuje vaše zdraví?

Rozhodně nedoporučuji stoupat každý den na váhu. Neustálím stoupáním na váhu se vaše váha nezmění. Než na číslo na váze se raději zaměřujte na jiná čísla … pokud vás zajímá na jaká, pak pokračujte ve čtení na další myšlenku.

studio-eli-nutricni-terapie-4-zpusoby-diary

Myšlenka č. 3

Dělám to, co vyhovuje mně

Hledejte a dělejte to, co vyhovuje vám. Používejte jiná čísla, než číslo na váze jako pozitivní motivaci. Tato čísla totiž mohou být vaší cestou k cíli.

Sledovat můžete třeba:

  • Počet kroků, který uděláte za den, za týden nebo za měsíc.
  • Celkově strávený čas, kdy se týdně věnujete pohybové aktivitě.
  • Pestrost vašeho jídelníčku a pestrost vašich pohybových aktivit.
  • Příjem energie a jednotlivých živin ve vašem jídelníčku.
  • Využívejte aplikace nebo si pořiďte motivační diář. Máte rádi grafy? Umíte pracovat s různými aplikacemi nebo máte raději tužku a papír?
  • Zapisujte si jídelníček do mobilní aplikace nebo do diáře a pracujte s tím, co jste vysledovali. Pokud nevíte jak, přijďte se poradit (nutriční terapie ve Studiu Eli).

 Myšlenka č. 4

Každý den je nová výzva.

Každým krůčkem se můžete přiblížit ke svému cíli.

Vytvořte si na týden 3 nové pozitivní návyky.

Může to být například:

  • vypít minimálně 1,5 litr vody,
  • sníst alespoň kus čerstvého ovoce a zeleniny,
  • vyjít schody místo použití výtahu

Pokud jste zvyklí pracovat s diářem, zapište si svoje týdenní nové pozitivní návyky, které chcete zlepšovat přímo do něj, ať je máte každý den na očích.

Návyky pravidelně, například po týdnu nebo 10 dnech obměňte. Každý den si zaznamenejte, jak se vám dařilo. To, co vám dělá největší potíž zkuste trénovat déle.  Některé úkoly s sebou ponesete tak dlouho, dokud se vám nepodaří toto zapracovat do svého pravidelného režimu.

Co když to nepůjde?

Někdy je v pořádku uznat i to, že na některý krok nejste nyní připraveni. Věřte ale, že z úkolů, které jsou zpočátku vnímány jako povinnosti se časem stane návyk. Ale pouze, pokud vydržíme a překonáme prvních pár dnů, možná týdnů. Pravděpodobně tohle znáte i z jógové praxe, kde zpočátku vydržet v pozici střechy bylo tak nepříjemné a po několika pravidelných lekcích se na tuto pozici vyloženě těšíte a krásně si v ní odpočíváte.

Najděte si způsob, který vás bude bavit a motivovat pozitivně.

Ráda u toho budu s vámi.

Simča

 

Zpět na výpis