Bramborové noky se špenátem a lososem

Bramborové šulánky se špenátem a lososem

IMG_0727

Za 10 minut máte hotovo!

Postup přípravy:

Na oleji osmažíme nadrobno nakrájenou cibuli, přidáme na kousky pokrájeného lososa, po chvilce přidáme natrhané špenátové listy, necháme chvilku podusit. Nakonec zjemníme trochou 12% smetany na vaření. Mezitím na jiné pánvičce opečeme bramborové šulánky. Na talíř naservírujeme šulánky a na ně směs z lososa a špenátu.

Suroviny:

  • 250 g bramborových šulánků (najdete v Lidlu v chladicím boxu) – příprava je nejjednodušší na světe – stačí chvíli opéct na pánvičce
  • 80 g čerstvého lososa
  • 150 g špenátu (čerstvé listy)
  • lžíce řepkového oleje
  • 50 ml 12% smetany na vaření
  • 20 g červené cibule

Tento recept výborně zasytí a při celkově vhodně sestaveném jídelníčku se ho nemusíte bát ani při snaze o redukci tělesné hmotnosti. Důležité je zvolit správnou porci pro vás.

Nutriční hodnoty:

Ideální nutriční hodnoty pro oběd při celkovém energetickém příjmu 9500 kJ.
Energie: 2805 kJ (30 %)
Bílkoviny: 31 g
Sacharidy: 87 g
Tuky: 21 g

Zastoupení hlavních živin v jídelníčku:

  • zdroj sacharidů – bramborové noky/šulánky
  • zdroj bílkovin – pstruh lososovitý
  • zdroj tuků – řepkový olej/smetana
  • + zelenina – špenát 

Proč jíst ryby?                               

Ryby mají vysokou ∗biologickou hodnotu pro vysoký obsah a vyvážený poměr esenciálních aminokyselin – to jsou ty, které naše tělo neumí vytvořit, ale je třeba, abychom jejich přísun zajistili stravou.  Velmi významný je obsah tuku v rybách, který je charakteristický vysokým obsahem omega-3 nenasycených mastných kyselin. Pstruh patří k rybám, které mají nižší obsah tuku, ale vysoký obsah prospěšných omega-3.

∗Biologická hodnota = značí kvalitu bílkoviny.